Allahın 99 ismi - Akaid ve Fıkıh Bilgileri
Dervişler.Net Anasayfa

Forumda toplam 25.056 konu paylaşıldı... Bu konulara toplam 145.629 yorum yapıldı. Bugün 0 konu ve 1 ileti gönderildi.. Toplam : 22906 üyeli aileyiz.
Dervişler Mekanında, Allahın 99 ismi, konusunu okuyorsunuz... Bu konu 4949 defa okundu.İsim benzeri konuları sayfanın altından takip edebilirsiniz.
Hayırlı paylaşımlar diliyoruz. Aradığınız konuyu bulamadıysanız bizimle iletişime geçebilirsiniz. Yazı alıntılarında kaynak(www.dervisler.net) gösterilmesi rica olunur.

Dervişler Mekanında paylaşılan en güzel konu:{Allahın 99 ismi}   Okunma sayısı 4949 defa

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı COOL

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • İleti: 394
  • Konu: 83
  • Derviş: 13
  • Teşekkür: 0
Allahın 99 ismi
« : 17/03/08, 15:37 »
Allah'n 99 ismi



"Allah"

O kendinden baska hiç bir ilah bulunmayan tek : Allah

2

"er-Rahman"

Esirgeyici,bütün mahlukatina rahmetiyle muamele eden(dünyada).

3

"er-Rahîm"

Bagislayici,sevdiklerine ve müminlere merhamet eden(ahirette).

4

"el-Melik"

Mülkün sahibi,mülk ve saltanat devaml olan.

5

"el-Kuddüs"

Her türlü eksiklik ve ayplardan münezzeh olan.

6

"el-Selam"

Her çesit afet ve kederlerden emin olan.

7

"el-Mü'min"

Kullarina emniyet veren.Kendinin ve peygamberlerinin dogrulugunu ortaya koyan, kullarina yaptigi va'dinde sadik.

8

"el-Müheymin"

Saltanat hakkinda diledigi gibi tasarruf eden, her seyi gözetip koruyan.

9

"el-Aziz"

Izzet sahibi, malup edilmesi imkansz olan, her eye galip olan.

10

"el-Cebbar"

Azamet ve kudret sahibi, istedigini mutlak yapan, diledigine muktedir olan.


11

"el-Mütekebbir"

Ululuk sahibi,her seyde ve her hadisede büyüklügünü gösteren.

12

"el-Halk"

Her seyin varligin ve geçirecegi halleri takdir eden, yaratan, yoktan vareden, büyüklükte esi olmayan.

13

"el-Bari"

Her seyin aza ve organlarini birbirine uygun yaratan.


14

"el-Musavvir"

Tasvir eden , her seye bir sekil ve hususiyet veren.

15

"el-Gaffar"

Kullarinin günahini örten, magfireti çok,günahlar bagislayici.

16

"el-Kahhar"

Her seye,her istedigini yapacak surette, galip ve hakim olan.

17

"el-Vehhab"

Çok fazla ihsan eden, çesit çesit nimetleri daima bagislayan.

18

"el-Rezzak"

Bütün mahlukatin rizkini veren ve ihtiyacini karsilayan.

19

"el-Fettah"

Her türlü müskülleri açan ve kolaylastiran, darliktan kurtaran.

20

"el-Alîm"

Her seyi en ince noktasina kadar bilen, ilmi ebedi ve ezeli olan.

21

"el-Kabd"

Diledigine darlik veren, sikan, daraltan.

22

"el-Bast":

Diledigine bolluk veren, açan, genisleten.

23

"el-Hafd"

Yukaridan asaya indiren, alçaltan, dereceleri düsüren.

24

"el-Rafi"

Yukari kaldiran, yükselten, dereceleri yükselten.

25

''el-Mu'iz"

izzet veren, aziz kilan.

26

"el-Muzill"

Zillete düsüren, hor ve hakir eden.

27

"el-Semi"

Her seyi isiten, kullarinin niyazini kabul eden.

28

"el-Basir"

Her seyi gören.

29

"el-Hakem"

Hikmet sahibi olan, yaptigi her iste hikmeti gözeten, hükmeden.

30

"el-Adl"

Son derece adaletli olan.

31

"el-Latif"

En ince islerin bütün inceliklerini bilen,lütuf ve ihsan sahibi olan.

32

"el-Habir"

Herseyin iç yüzünden, gizli taraflarindan haberi olan.

33

"el-Halim"

Yumusak davranan, hilmi çok olan.

34

"el-Azim"

Pek azametli olan, yüce.

35

"el-Gafur"

Çok bagislayan, magfireti çok.

36

"el-Sekûr"

Kendini rizasi için yapilan amelleri daha ziyadesi ile karlayan.

37

"el-Aliyy"

Çok yüce.

38

"el-Kebir"

Pek büyük.

39

"el-Hafîz"

Yapilan isleri bütün tafsilatyla hifzeden, her seyi afet ve belâdan koruyan.

40

"el-Mukit"

Bilen, tayin eden. Her yaradilmisin rizkini veren.

41

"el-Hasîb"

Herkesin hayat boyunca yaptiklarnin bütün teferruatyla hesabini iyi bilen. Mahlukatina kafi olan.

42

"el-Celîl"

Azamet , ululuk sahibi olan.

43

"el-Kerîm"

Çok ikram edici

44

"el-Rakîb"

Bütün varliklar ve bütün isler murakabesi altinda bulunan.

45

"el-Mucîb"

Kendine yalvaranlarin isteklerini veren, dualarn kabul eden.

46

" el-Vasi' "

Lütfu bol olan, tüm niteliklerinde sonsuzluk derecesinde genis olan.

47

"el-Hakîm"

Emirleri, kelam ve bütün ileri hikmetli, hikmet sahibi olan.

48

"el-Vedûd"

Kullarini en fazla seven, sevilmeye en layik olan.

49

"el-Mecîd"

San, serefi çok üstün olan.

50

"el-Ba'is"

Ölüleri dirilten , kabirlerden çikaran.

51

"el-Sehîd"

Her zaman ve her yerde hazir ve nazir olan.

52

"el-Hakk"

Vacib'ul vücud olan,varligi hiç degismeden duran.

53

"el-Vekil"

Tevekkül sahiplerinin isini düzeltip onlardan daha iyi temin eden.

54

"el-Kaviyy"

Pek kuvvetli.

55

"el-Metin"

Pek güçlü.

56

"el-Veliyy"

Mu'min kullarnin dostu.

57

"el-Hamîd"

Ancak kendine hamd edilen,bütün varligin diliyle övülen.

58

"el-Muhsi"

Sonsuza kadar da olsa, herseyin sayisini bilen.

59

"el-Mubdi"

Mahlukati maddesiz ve örneksiz olarak bastan yaratan.

60

"el-Mui'd"

Yaradilmislari yok ettikten sonra tekrar yaratan.

61

"el-Muhyi"

ihya eden, dirilten, can bagislayan,saglik veren.

62

"el-Mumit"

Canli mahlukatin ölümünü yaratan, öldüren.

63

"el-Hayy"

Diri, tam ve mükemmel manasyla hayat sahibi

64

"el-Kayyum"

Yarattiklarnin isini çeviren, her isleneni bilen, evveli olmayan.

65

"el-Vacid"

stediini, istedigi vakit bulan.

66

"el-Macid"

Kadri ve an büyük, kerem ve hosgörüsü bol.

67

"el-Vahid"

Tek. Zat'inda, sifatlarnda, isimlerinde, ef'alinde orta ve benzeri olmayan.

68

"el-Samed"

Her seyin muhtaç oldugu, fakat hiç bireye muhtaç olmayan.

69

"el-Kâdir"

stedigini, istedigi gibi yaratmaya muktedir olan.

70

"el-Muktedir"

Kuvvet ve kudret sahipleri üzerinde diledigi gibi tasarruf eden.

71

"el-Mukaddim"

istedigini öne getiren, öne alan.

72

"el-Muahhir"

istedigini geri koyan, arkaya birakan.

73

"el-Evvel"

Her seyden önce var olan.

74

"el-Ahir"

Her sey helak olduktan sonra geri kalan.

75

"el-Zahir"

Varligi sayisiz delillerle açik olan.

76

"el-Batin"

Akillarin idrak edemeyecegi, yüceligi gizli olan.

77

"el-Vâli"

Evreni ve evrendeki bütün olaylar tek basina idare eden.

78

"el-Müteâlî"

Aklin mümkün gördügü her seyden, her halden pek yüce olan.

79

"el-Berr"

Kullarna iyilik ve ihsan, nimetleri bol olan.

80

"el-Tevvâb"

Tevbeleri kabul edip günahlari bagislayan.

81

"el-Muntakîm"

Günahkarlara, adaletiyle, hakettikleri cezayi veren.

82

"el-Afuvv"

Affeden, magfiret eden.

83

"el-Rauf"

Merhamet edici, pek sefkatli.

84

"Mâlik'ül-Mülk"

Mülkün ebedi-ezeli sahibi.

85

"Zülcelâli ve'l ikrâm"

Hem azamet sahibi, hem fazl u kerem sahibi.

86

"el-Muksit"

Hükümleri ve ileri yerli yerinde olan.

87

" el-Cami' "

istedigini istedigi zaman istedigi yerde toplayan.

88

"el-Ganiyy"

Çok zengin, hiç bireye muhtaç olmayan.

89

"el-Muni"

Diledigine zenginlik veren, müstagni kilan.

90

" el-Mani' "

Baz seylerin meydana gelmesine müsaade etmeyen, engelleyen.

91

"el-Darr"

Keder ve zarar verecek seyleri yaratan, hüsrana ugratan.

92

" el-Nafi' "

Hayir ve menfaat verecek eyleri yaratan, faydalandran.

93

"el-Nur"

Alemleri nurlandiran, diledigine nur veren, nur olan.

94

"el-Hadî"

Hidayete kavusturan, kulunu hayirla muvaffak kilan.

95

" el-Bedi' "

Örneksiz, misalsiz ve hayret verici alemler yaratan.

96

"el-Bakî"

Varlinin sonu bulunmayan, ebedi olan.

97

"el-Varis"

Varligi devam eden, servetlerin hakiki sahibi.

98

"el-Resîd"

Bütün alemleri dosdogru bir nizam ve hikmetle akibetine ulastiran.

99

"es-Sabûr"

Çok sabirli olan, isyankarlardan acele intikam almayan.......









Konu Adresi: http://www.dervisler.net/allahin-99-ismi-t640.0.html



Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  


Çevrimdışı Alparslan

  • Teknik Servis
  • *****
  • İleti: 7.996
  • Konu: 4354
  • Derviş: 4
  • Teşekkür: 108
    • .....................
Ynt: Allahın 99 ismi
« Cevapla #1 : 17/03/08, 15:43 »
Arapça'da "isim" kelimesinin çoğulu olan "esmâ" ile "güzel, en güzel" anlamındaki "hüsnâ" kelimelerinden oluşan "esmâu'l hüsnâ" terimi Kur'ân-ı Kerîm ve Hadis-i Şerîflerde Allah-ü Teala'ya nisbet edilen isimleri ifade eder. Sadece Kur'ân'da geçen ilâhî isimler 100'den fazladır; muhtelif hadislerde Allah'a nisbet edilen başka isimler de mevcuttur. Esmâu'l hüsnâ terkibinin, geniş anlamıyla bunların hepsini kapsamakla birlikte terim olarak daha çok doksan dokuz ismi içerdiği kabul edilir.

Esmâu'l hüsnâ terkibinde yer alan hüsnâ kelimesi "güzel" mânasında sıfat veya "en güzel" anlamında ism-i tafdîl (üstünlük sıfatı) sayılmıştır. Her iki halde de buradaki güzellik bir gerçeği vurgulamakta olup Allah'ın güzel olmayan bir isminden söz edilemeyeceği için mefhûm-i muhalifini hatıra getirmez. İlâhî isimlerin güzellikle nitelendirilmesinin sebeplerini Ebû Bekir İbnü'l-Arabî şöyle sıralamaktadır:
1. Esmâu'l hüsnâ Allah hakkında yücelik ve aşkınlık ifade eder ve kullarda saygı hissi uyandırır.
2. Zikir ve duada kullanılmaları halinde kabule vesile olur ve sevap kazandırır.
3. Kalplere huzur ve sükûn verir, lütuf ve rahmet ümidi telkin eder.
4. Bilginin değeri bilinenin değerine bağlı bulunduğu ve bilinenlerin en şereflisi de Allah olduğu için esmâ'ul hüsnâ bilgisine sahip olanlara bu bilgi meziyet ve şeref kazandırır.
5. Esmâu'l hüsnâ Allah için vacip (olması gereken), caiz (olması uygun) ve mümteni' (olması imkansız) olan sıfatları içermesi sebebiyle O'nun hakkında yeterli ve doğru bilgi edinmemize imkân verir.

İnsanların büyük çoğunluğu kâinatın bir yaratıcı ve yöneticisinin bulunduğunu kabul etmekle birlikte madde özelliği taşımadığından O'nu duyularıyla idrak etmeleri mümkün değildir. Şu halde yaratıcı ancak kâinat ve insanla olan ilişkisi bakımından tanınabilir. Bundan dolayı esmâ'ul hüsnâ bilgisi, Allah-âlem ilişkisine ışık tutması ve sonuçta Allah'ı tanıtması açısından önem taşımaktadır.
Şunu da belirtmek gerekir ki evrenin bir parçasını oluşturan insan, aklî istidlalleri yanında gönül hayatı bakımından da yaratıcı ile münasebet kurmak ihtiyacındadır. Bu münasebetin sağlanmasında esmâ'ul hüsnânın vazgeçilmez bir rolü vardır. İsimlerin kelimeler ve seslerle ifade edilmesi ve bu seslerin kulaklarda yankılanması söz konusu iletişimi geliştiren ve güçlendiren sebeplerdir. Kur'ân-ı Kerîm'de dua ve zikrin ısrarla tavsiye edilmesinin bir sebebi de bu olmalıdır. Hz. Peygamber'den rivayet edilen duâ metinlerinde esmâ'ul hüsnânın çokça yer alması dikkat çekicidir.
İbnü'l-Arabî'nin de belirttiği gibi her dindar insanın manevî yöneliş ve ibadetlerinin yüce yaratıcının bizzat kendisine olduğu şüphesizdir. O'nunla iletişim kurmak ve söyleşmek dindar için vazgeçilmez bir ihtiyaç, paha biçilmez bir haz olup bu iletişime zihinle kalbin yanında bunlarla etkileşim halinde bulunan dilin ve kulağın da katılması lâzımdır. Dil O'nun isimlerini zikreder, kulak da bu zikri algılar.

En önemli konusunu Allah bilgisinin oluşturduğu ilâhî dinler içinde İslâmiyet Allah'ın isim ve sıfatlarına ayrı bir önem vermiş, tevhid inancının açık bir şekilde anlaşılabilmesi için yaratanla yaratılmışların niteliklerinin açıklığa kavuşturulmasını fevkalâde gerekli görmüştür. Allah'ın zâtının bilinmesi isimleri ve sıfatlarıyla mümkün olacağından Kur'ân-ı Kerim'de Allah'ın güzel isimlerinin bulunduğu, O'na bu isimlerle dua, niyaz ve ibadette bulunulması gerektiği, bu konuda doğru yoldan ayrılanlara itibar edilmemesi lâzım geldiği (A'râf 7/180), ayrıca esmâ'ul hüsnânın hangisiyle olursa olsun dua edilebileceği (İsrâ 17/ 110) belirtilmiş ve son inen sûrelerden birinde de on altı kadar isim bir arada zikredilmiştir (Haşr 59/22-24).

Esmâu'l hüsnâ ve sayısı konusunda ilk akla gelen şeylerden biri de, sayıyı doksan dokuz olarak belirleyen ve esmâu'l hüsnâyı ard arda sayan meşhur hadistir. Sahabi Ebû Hüreyre'ye (r.a.) ulaşan rivayetlerin muhtevası iki kısma ayrılır: Bütün rivayetlerin kaydettiği birinci kısmın meali şöyledir: "Allah'ın doksan dokuz -yüzden bir eksik- ismi vardır. Kim bunları sayarsa (ihsâ) Cennet'e girer". Hadisin bu kısmını içeren bazı rivayetlerin sonunda, "O tektir, tek olanı sever." şeklinde bir ilâve de mevcuttur. Hadis metnindeki "kim onu sayarsa (men ahsâhâ)" lafzı bazı rivayetlerde "kim onu ezberlerse (men hafizahâ)" ibaresiyle nakledilmiştir. Hadiste Cennet'e girmeye vesile olarak gösterilen "ihsâ" kelimesinin buradaki anlamı üzerinde Buhârî'den itibaren önemle durulmuş ve kelimenin "saymak, ezberlemek, anlamak" şeklindeki sözlük anlamının ötesinde bir mâna taşıdığı görüşü ağırlık kazanmıştır. Öyle anlaşılıyor ki bu kelime "İslâm'ın ulûhiyyet inancını naslara başvurmak suretiyle tesbit edip anlamak, benimsemek ve bu inanca uygun bir ruhî yetkinlik kaydetmek" anlamını içermektedir.
Konuya bir de şu yönden bakabiliriz:
Yüce Allah Kur'ân-ı Kerim'de şöyle buyurmaktadır: "...Allah'ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür. Allah yaptıklarınızı bilir." (Ankebut 29/45) "Bunlar, iman edenler ve gönülleri Allah'ın zikriyle sükûnete erenlerdir. Bilesiniz ki, kalpler ancak Allah'ı anmakla huzur bulur." (Ra'd 13/28)
Peygamber Efendimiz de ashabını ve ümmetini kalplerinin her zaman Allah'ı hatırlama ile nurlanması yönünde eğitmiş ve tavsiyelerde bulunmuştur. O bir hadisinde şöyle buyurmuştur: "...Dikkat edin! İnsan bedeninde öyle bir et parçası vardır ki o iyi olursa bütün beden iyi olur; o kötü olursa bütün beden bozulur: O et parçası kalptir."
Bunlar ışığında düşünecek olursak kalp iyi ve kötü düşünce ve davranışların yönledirildiği bir kaynaktır. Eğer inanmış kişinin kalbinde Allah'ı hatırlama yönünde bir gevşeklik olursa burada kötü düşünce ve fikirler daha kolay oluşacaktır. Fakat bu kalpte Allah'ı hatırlama kuvvetli ise bu takdirde kötü düşünce ve fikirler dağılacak bu durum da güzel davranışlara sebep olacaktır.
Yukarıdaki ayete (Ankebut 29/45) tekrar bakacak olursak Allah'ı hatırlama ve bunun sebep olduğu davranışlar arasıdaki ilişkiyi sezebiliriz: Allah kendisini anmaktan bahsettikten sonra "Allah YAPTIKLARINIZI bilir." buyurmaktadır.
Öyle ise esmâu'l hüsnâyı saymak veya ezberlemek bize Allah'ı hatırlatacak, Allah'ı hatırlamak kalbimizi aydınlatacak ve güzelleştirecek, bu güzel kalp güzel davranışlara sebep olacak ve bu güzel davranışlar da Allah'ın izniyle insanın Cennet'e girmesine sebep olacaktır
alıntıdır..



Çevrimdışı Kalender

  • Mütevelli
  • *****
  • İleti: 5.701
  • Konu: 1190
  • Derviş: 1
  • Teşekkür: 212
Ynt: Allahın 99 ismi
« Cevapla #2 : 17/03/08, 15:49 »
 X:01   :X06


"Bir mum, diğer mumu tutuşturmakla ışığından birşey kaybetmez." Mevlana (K.S.)

hafız_yüreğim

  • Ziyaretçi
Ynt: Allahın 99 ismi
« Cevapla #3 : 17/03/08, 15:58 »
En güzel isimler Allah'ın c.c dır...
 X:01 kurbanlar... :X06 :X06 :X06





Paylaş facebook Paylaş twitter
 

Ey Keremler Kânı İngiliz Tarihinden İlginç Notlar ||semerkandyayin| semerkand.tv| semerkandradyo| semerkanddergisi| semerkandaile| mostar| semerkandpazarlama| sultangazi.bel.tr| sitemap| Arama Sonuçları| Dervişler Mekanı| Wap| Wap2| Wap Forum| XML| Rss| DervislerNet/Facebook | DervislerNet/Twitter | Forum İletişim| |||www.dervisler.net 0.744 saniyede oluşturulmuştur


Allahın 99 ismiGüncelleme Tarihi: 12/11/19, 06:06 Dervisler.Net © 2008-2014 |Lisans(SMF) |Sitemap | Facebook | Twitter | İletişim