Düğünlerde Çalınan Çalgı - İslami İçerikli Yazılar
Dervişler.Net Anasayfa

Forumda toplam 25.033 konu paylaşıldı... Bu konulara toplam 145.572 yorum yapıldı. Bugün 0 konu ve 0 ileti gönderildi.. Toplam : 22886 üyeli aileyiz.
Dervişler Mekanında, Düğünlerde Çalınan Çalgı, konusunu okuyorsunuz... Bu konu 5974 defa okundu.İsim benzeri konuları sayfanın altından takip edebilirsiniz.
Hayırlı paylaşımlar diliyoruz. Aradığınız konuyu bulamadıysanız bizimle iletişime geçebilirsiniz. Yazı alıntılarında kaynak(www.dervisler.net) gösterilmesi rica olunur.

Dervişler Mekanında paylaşılan en güzel konu:{Düğünlerde Çalınan Çalgı}   Okunma sayısı 5974 defa

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı CAHİL

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 29
  • Konu: 12
  • Derviş: 458
  • Teşekkür: 0
    • KARDEŞLİĞİN BULUŞMA NOKTASI
Düğünlerde Çalınan Çalgı
« : 24/07/08, 22:15 »
DÜĞÜNLERDE ÇALINAN ÇALGI

PEYGAMBER EFENDİMİZ (sav) def harici bir çalgı sesi duyduğu an kulaklarını eliyle kapatırmıştı ordan uzaklaşana kadar bunu Hz.EBUBEKİR Sıddık'tan rivayet edilmiştir ve def'li olmayan düğünler ayıp karşılanırmıştı

"Onlardan gücünün yettiğini yerinden oynat. Atlıların ve yayalarınla onların üzerine yaygarayı bas! Mallarda ve çocuklarda onlara ortak ol! Ve onlara vaadlerde bulun." Fakat şeytan onlara aldatmadan başka bir şey vaad etmez."
isra suresi 64.ayet


bu ayet düğünlerde olan ÇALGININ HARAM OLDUĞUNU AÇIKCA BEYAN ETMEKTEDİR AŞAĞIDA TEFSİRİ YAPILMIŞTIR........ kurtubiden

"Kurtubî der ki: Şu "Onlardan gücünün yettiği kimseleri sesinle oynat..." ayeti çalgı, şarkı ve eğlencenin yasak kılındığına delildir. Çünkü onun sesi Yüce 'a isyana çağıran her bir unsurdur. Şeytanın sesi veya fiilinden olan her bir şeyden yahut da onun güzel gördüğü her bir şeyden uzak durmak, kaçınmak icap eder. Nâfî'in İbni Ömer'den rivayet ettiğine göre İbni Ömer bir seferinde bir zurna sesi işitir, o da parmaklarını kulaklarına koyar ve bineğini o yoldan şu sözleri söyleyerek çevirir: Ey Nâfî sesi işitiyor musun? Ben, "evet" dedikçe o ters istikamete doğru yoluna devam edip gitti; sonunda "hayır" dediğim vakit, ellerini çekti, tekrar devesini geri döndürdü ve dedi ki: Ben Rasulullah (s.a.)'ı bir çoban kavalını işittiğini gördüm de bunu yaptı"


bu başlığa da bakınız lütfen:
Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  
Konu Adresi: http://www.dervisler.net/dugunlerde-calinan-calgi-t3043.0.html



Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  
Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  

Çevrimdışı CAHİL

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 29
  • Konu: 12
  • Derviş: 458
  • Teşekkür: 0
    • KARDEŞLİĞİN BULUŞMA NOKTASI
Ynt: Düğünlerde Çalınan Çalgı
« Cevapla #1 : 24/07/08, 22:24 »
BÜYÜK KURAN TEFSİRİ / ALİ ARSLAN

isra suresi 64.Bu Ayetin Tefsiri

«Şaşırtmakla hafife almak» mânâsını ifade eden «istefziz» em*ri tehdid içindir. Bundan sonra gelen emirler de böyledir. Çünkü bu emirlerden hakikat kastedilemez. Zira Cenab-ı Hak fahişi, çir*kini, uygunsuzu emretmez. Yani «kandırabüeceğin kimseleri kan*dır» demektir. «Sesinle» yani «Allah'ın masiyetine çağırmanla, vesvesenle kandırabildiğin kimseleri kandır!»

İbn'ul-Munzir ve îbn Cerir Mücahid'den şöyle rivayet etmiş*lerdir:

«Ses, teganni, çalgı aletlerinin çalmak, lehiv (yani mânâsız ko*nuşma ve hareketler) bâtıl sözler ve kıpırdanmalardır». Yani «ses» in mesabesinde olan bu vasıtalarla kandırabüeceğin kimseleri kan*dırabilirsin.

«Eclib» fiili celb kökünden gelir ve «bağırmak» mânâsını ta*şımaktadır. Bu görüş Ebu Ubeyde'ye aittir. Zeccac'a göre «eclib», «derlemek», «düşmana karşı askeri derli toplu hale getirmek» mâ*nâsına gelir.

îbn Arabi «Kişiyi tehdid etmek ve aleyhinde derleme yakmak manasınadır» diyor.

Ayetin metninde geçmekte olan «Hayl» kelimesi esasında «at» demektir. Fakat burada atlılar/süvariler kastedilmiştir.

Metindeki «Recilike» kelimesi de yayalar demektir. Ayetin za*hirinden anlaşılıyor ki lânetli şeytanın, atlı ve yayaları (yani as*kerleri) vardır.

Bazıları «Bu askerler dnlerden»y bazıları da «Cin ve insanlar*dandım dediler. (İbn Abbas'tan gelen rivayet, sonuncusudur.)

Mücahid ve Katade «Onun atlıları ve yayaları, cinler ve insan*lardan oluşur» demiştir. Binaenaleyh 'ın masiyetinde savaşan her süvari, îblis'in süvarileridir. 'ın masiyetinde sa*vaşan her yaya da onun piyadeleridir.

Başka alimler de «Şeytanın ne süvarisi ne de piyadesi vardır» derler. Bu tabirler düşünmeksizin şeytana yardımcı olup peşine takılan kimselerden kinayedir.

Bazıları «Sesiyle oritan aldatmak, süvari ve piyadeleriyle on*lara hücum etmek, onların üzerindeki tasallutuna birer örnektir» demiştir.

«Onların mallarında onlara ortak ol», yani onlan, serveti uy*gun olmayan kaynaklar edinmeye şevket.ve 'a isyana götür*mek suretiyle mallarına ortak ol.

Bazıları «mallarını zinaya sarfetmek hususunda onları teşvik etmek suretiyle onlara ortak ol demektir» dediler.

Dahhak «Onları bâtıl mabudlara kurbanlar kesmeye itmek suretiyle onların mallarına ortak ol demektir» dedi.

Katade «Sam, Bahire, ve Ham gibi fiilleri onlara işletmek su*retiyle onlara ortak ol demektir» dedi.

«Evlâtlarında onlara ortak ol» demek, onları haram sebeb-lerle evlât edinmeye teşvik suretiyle olur.

Bazıları «çocukları savaşa teşvik etmek, fuhşiyatı kapsayan şeyleri öğrenmeye zorlamak, pis sanatları edinmek hususunda on*lan teşvik etmek şeklinde onlara ortak olur demektim dediler.

«Şeytan onlara ancak gururu va'deder» cümlesi, şeytanın va'dlerinin hâlini açıklamak ve onun durumunu insanların gözle*rinin önüne sermek için getirilmiş itirazı bir cümledir. Tirmizi, Fiten 39, (2211).


-(San'at, bale, konser gibi çeşitli adlar altında; bar, gazino, dansing ve salonlarda ve hatta televizyon ve filim gibi çeşitli vasıtalarla yaygın şekilde) şarkıcı kadınlar ve çalgı aletleri edinildiği;

-Bu ümmetin sonradan gelen nesilleri, önceden gelip geçenlere (çeşitli ithamlar ve bahanelerle) hakâret ettiği zaman artık kızıl rüzgârı, (zelzeleyi), yere batışı (hasfı) veya suret değiştirmeyi (meshi) (veya gökten taş yağmasını, (kazfi) bekleyin."

Tirmizi, Fiten 39, (2211).



Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  
Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  

Çevrimdışı CAHİL

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 29
  • Konu: 12
  • Derviş: 458
  • Teşekkür: 0
    • KARDEŞLİĞİN BULUŞMA NOKTASI
Ynt: Düğünlerde Çalınan Çalgı
« Cevapla #2 : 24/07/08, 22:32 »
DÜN BİR HATA YAPTIM KONUYU ANKET OLARAK AÇTIM O NOKTADA ALPEREN KARDEŞİM HAKLIYDI KARDEŞLERİMDEN HAKLARINI HELAL ETMELERİNİ İSTİYORUM DİĞER BAŞLIĞI SİLEBİLİRLER



Ben mesela üniversite okuyorum. Kredi alıyorum devlet bana kredi veriyor. Burs değil ama bu aldığım. Bunda da faiz var ona baakrsanız. Ama almak zorunda olduğum için alıyorum. İlerde bu aldığım krediyi faizle devlete ödemek zorundayım bunu da biliyorum. Ama eskiden Peygamber Efendimiz sav döneminde, 4 halife döneminde, ondan sonraki Emeviler, Abbasiler, Selçuklu Devleti, Memlükler, Gazneliler, Tolunoğulları, Ihşitler.. vs vs ve hakeza Osmanlı dönemlerinde öğrenciye burs verilirdi, kredi değil. Şimdi durum böyleyse benim ne suçum var??

ALINTI Kürşat


KARDEŞİM BENDE 2 ÜNİVERSİTE OKUDUM VE İKİSİNDE DE BURSU İŞARETLEDİM BANA KREDİ ÇIKTI AMA ALMADIM

İNAN BELKİDE BU KREDİYE EN ÇOK İHTİYACI OLANLARDAN BİRİSİDE BENDİM
ÇÜNKİ BEN AİLE 3 FERDE BAKIYORUM ANNEM ABLAM VE KENDİM
AMA HEM OKUDUM HEM ÇALIŞTIM YERİ GELDİ SABAHTAN ÖĞLEYE KADAR İŞİMDE ÇALIŞTIM YERİ GELDİ GECE UYUMADIM PANSİYONLARDA ÇALIŞTIM
İNŞAATLARDA DUVAR KIRMAYA GİTTİM SABAH KALKTIĞIMDA SINAVA GİRMEK İÇİN ELİM BALYOZDAN NASIR TUTTĞU HALDE KALEM TUTAMAZ HALDE SINAVA GİRDİM
HİÇ UYUMADIM YERİ GELDİ HAFTALARCA AMA O KREDİYİ ALMAK İSTEMEDİM ALMADIM

SABAH 08.00-14.00 ARASI İŞYERİNDE 15.30 DA DERSTE OLDUM VE YETİŞMEDİĞİ YERDE GECELERİ İNŞAATA GİTTİM VE AİLEMDEN AYRI OKUDUM


BAKIN ANLAMLI BİR SÖZ
"ÜMMETİMDEN HERKES FAİZE BULAŞACAK (ÇAMURA BULANACAK) AMA KİM NE KADAR SAKINIRSA O KADAR KARDA OLACAK"



kutubi sitte
6656 - Hz. Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Faiz yetrniş çeşit günaha sebeptir. En hafifi kişinin anasıyla zina yapması gibidir."



Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  
Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  

Çevrimdışı Kalender

  • Mütevelli
  • *****
  • İleti: 5.701
  • Konu: 1190
  • Derviş: 1
  • Teşekkür: 212
Ynt: Düğünlerde Çalınan Çalgı
« Cevapla #3 : 24/07/08, 22:35 »
ÇALGI ÇALMA

Herhangi bir müzik aleti ile ritimli ses çıkarma.

Kur'ân-ı Kerîm'de çalgı çalmayla ilgili ne lehte ne de aleyhte açık bir hüküm yoktur. Ancak müctehidler bu mevzuda, Kur'ân'ın bazı âyetleriyle peygamber (s.a.s.)'den rivayet edilen bir takım hadislere dayanarak ictihadda bulunmuşlar; neticede farklı farklı hükümler çıkarmışlardır. Ne var ki müctehidlerin vardıkları sonuçları bize ulaştıran ve halen elde mevcut kaynaklarda yer alan rivayetler arasında da çelişkiler vardır. Meselâ, bir rivayette çalgı çalmanın haram olduğunu ifade eden bir müctehidin diğer bir rivayette bunun aksini savunduğunu görebiliyoruz.

Müziğin ve çalgı çalmanın haram olduğunu söyleyenlerle, buna itiraz ederek aksini savunanların ileri sürdükleri deliller incelenecek olursa, her iki tarafın da sundukları delillerin kendi iddialarını ispatlayacak açıklıkta olmadığı görülecektir. Meselâ:

"İnsanlar arasında bilgisizce Allah yolundan sapıtmak ve sonra da onunla alay etmek için boş sözleri satın alanlar vardır. İşte alçaltıcı azap onlar içindir." (Lokman, 31/6) âyeti; çengiler, şarkıcılar ve şarkı-türkü söyleme hakkında nazil olmuştur, (el-Vâhidî, "Esbâbü'n-Nüzûl ", Mısır 1968, 197-198; İbnü'l-Cevzî, "Telbîsü İblîs", 257) diyen müzik aleyhtarlarına karşılık, aksini savunanlar, bu âyetin, Kureyşliler'i, Kur'ân'ı dinlemekten alıkoymak için İran'dan satın aldığı masalları onlara anlatan Nadr b. Hârise hakkında nazil olduğunu iddia etmektedirler (el-Vâhidî, a.g.e., 197). Gerçekten de söz konusu âyet Mekkî olup, henüz şarap içmenin ve domuz eti yemenin dahi yasaklanmamış olduğu bir dönemde indiği düşünülürse bunun çalgı âletlerini yahut musikiyi yasaklamak için geldiği söylenemez.

Musikî aleyhinde delil olarak gösterilen âyetlerin (en-Necm, 53/59, 60, 61; İsrâ, 17/64; el-Enfâl, 8/35; Kasas, 28/55; ve Furkan, 25/72) de aynı şekilde konu ile doğrudan alakaları yoktur.

Musikiyi ve çalgı âletlerinin çalınmasını caiz görenlerin delil olarak gösterdikleri (er-Rûm, 30/15; ez-Zümer, 39/18, Fâtır, 35/1; Lokman, 31/19 ve A'râf, 7/32) âyetleri de kezâ, iddialarını ispatlayabilecek özellikte değildir.

Bu konudaki hadislere gelince; her iki tarafın iddiaları doğrultusunda pek çok hadis vardır. Ancak bu hadislerin de bir kısmı ya hadis âlimlerince tenkid edilmiş veya muhâlif görüşte olanlar tarafından değişik şekillerde yorumlanmışlardır.

Nafi' şöyle anlatır: Bir gün Abdullah b. Ömer beni terkisine aldı. Yolda giderken bir çobanın çaldığı kaval sesini işitti. Bu sesi işitir işitmez parmaklarıyla kulaklarını tıkadı ve yoldan uzaklaştı. Bir müddet gittikten sonra bana "Kaval sesi hâlâ geliyor mu?" diye sordu. "Hayır" demem üzerine parmaklarını kulaklarından ayırdı. "Bir kere de Rasûlullah (s.a.s.) ile birlikte bulunuyordum. Böyle bir ses işitmişler ve aynen benim yaptığım gibi yapmışlardı." dedi. (Ebu Davud Edeb, 52).

Hadisi, Sünen'inde rivayet eden Ebu Davud, bunun münker (güvenilir bir râviye muhalif olarak rivayet edilen hadis) olduğunu söylemiştir. (Ebu Davud, aynı yer) Kaldı ki sahih kabul edilse bile kaval çalmanın veya onu dinlemenin haram oluşuna delil teşkil etmez. Öyle olsa, Rasûlullah (s.a.s.) kulaklarını tıkama yerine çobanı ikaz eder, onu bu işten men ederdi. İbn Ömer'e de dinleme izni vermezdi. (Bu konudaki diğer hadisler ve tenkidleri için bk: İbnü'l-Cevzî, a.g.e. 261 dipnotlar; eş-Şevkânî, Neylü'l-Evtâr, VIII, 96-106; Süleyman Uludağ, "İslâm Açısından Musikî ve Semâ", İstanbul 1976)

Müziğin ve çalgı çalmanın caiz olduğu görüşünde olanlar delil olarak şunları ileri sürerler:

"Nikahı def çalarak ilan ediniz. " (İbn Mâce, Nikah, 20)

"Nikahı ilân ediniz, mescidlerde kıyınız ve nikahta def çalınız. " (Tirmizî, Nikah).

"Nebî (s.a.s.) gizli yapılan ve def çalınarak: "Size geldik, size geldik. Bizi selâmlayın sizi selamlayalım." türküsü söylenmeyen nikahlardan hiç hoşlanmazlardı." (eş-Şevkânî, "Neylü'l-Evtâr", VI, 189).

Hz. Âişe'den: "Bir kere Rasûlullah (s.a.s.) yanıma gelmişti. Yanımda, Buas günü ile ilgili şiirleri def çalarak terennüm eden iki câriye bulunuyordu. Rasûlullah (s.a.s.) yatağına yatıp yüzünü öbür tarafa çevirdi, sonra Hz. Ebu Bekir içeri girdi. "Bu ne hal! Rasûlullah'ın huzurunda şeytan mizmarı (şeytan düdüğü sesi) ne gezer?" diye beni azarladı. Bunun üzerine Rasûlullah ona dönüp: "Bırak onları, her milletin bir bayramı var bu da bizim bayramımızdır. " buyurdu. Babam başka şeyle meşgul olunca cariyelere işaret ettim dışarı çıktılar." (Buhârî, İdeyn) Hadisleri İbnü'l-Cevzî, "Telbîsü İblîs" adlı eserinde genel olarak şu şekilde tenkid etmektedir:

"Hz. Âişe hadîsinde, câriyeler teğanni etmemiştir. Belki Buas günü ile ilgili şiir terennüm etmişlerdir. Bunun şarkı söylemek ile arasında çok fark vardır. Kaldı ki günümüzde yapılan teğannî. kızdan kadından, yanaktan, boydan-bostan ve nefsi şehevî arzularla coşturan ğına türüdür. Ensâr'ın mâsumane şiirleriyle kıyas edilemez" (İbnü'l-Cevşî, a.g.e., 265)

Mezhep imamlarının ve fıkıh âlimlerinin bu konudaki görüşleri:

İmâm-ı A'zam Ebu Hanife'ye göre eğlenmek için çalınan tüm çalgılar haramdır. (el-Merginânî, el-Hidâye, IV, 80)

el-Hidâye sahibi, Hanefi mezhebinin görüşlerini şöyle açıklar:

Düğün yemeğine davet edilen kimse düğüne gittiği zaman orada oyun ve çalgının bulunduğunu görse oturup yemeğini yemesinde bir sakınca yoktur. Ebu Hanife der ki: "Bir kere böyle bir şeye mübtelâ olmuştum, fakat sabrettim." Yani davet mahalli olan düğün yerinden ayrılmadım. Oyun ve çalgı bulunan yeri terketmemekten ibaret olan bu hüküm, davete icabet etmenin sünnet oluşundandır. Hadiste: "Davete icabet etmeyen Ebu'l-Kasım'a asi olmuştur. " buyurulmuştur. O halde düğünde çalgı ve oyun gibi bidatler vardır diye sünnet olan davete icabet terkedilemez. Bu, başkaları için örnek olma durumunda olmayan kimseler hakkında söz konusudur. Başkalarına örnek olanlar bu gibi şeyleri önleme gücüne sahip değillerse orada oturmaz çekip giderler. Çünkü gitmemelerinde dine kötülük etme ve müslümanlara günah kapısını açma gibi mahzurlar vardır. İmâm-ı A'zam'ın bahis konusu hareketinin, örnek olma durumuna gelmeden önceki dönemine ait olduğu nakledilir.

Çalgı ve oyun, düğün yapılan evin yemek yenen kısmında ise, örnek olmayan insanların bile orada oturmaları caiz değildir. Çünkü Kur'ân'da:

"Sana Kur'ân nazil olduktan sonra zâlim insan gruplarıyla oturma." (el-En'âm, 6/68) buyrulur.

Bu hüküm, çalgı ve oyunun olup olmadığını bilmeden düğüne gidenler için söz konusudur. Gitmeden evvel bunu bilenler düğüne gidemezler. (el-Merginânî, a.g.e., IV, 80)

İmâm Mâlik'in meazif (genellikle telli çalgılar) ve ûd gibi çalgı aletlerini mübah gördüğünü Keffâl ve Reyyânî naklederler. (Şevkânî, a.g.e., VIII, 105)

Medine uleması, çalgı aleti ile bile olsa, mûsikînin caiz olduğunu söylemişler, Şafiîlerle Zâhirîler de bu hususta onlara uymuşlardır. (Şevkânî, a.g.e., aynı yer)

İbnü'l Cevzî, İmam Mâlik'in: "Medinelilere hangi mûsikî türü hakkında ruhsat veriyorsun?" diye sorulduğunda "Hiçbir türüne müsaade etmiyorum bunu içimizden fâsık olanlar yapıyor" diye cevap verdiğini nakleder. (ibnü'l-Cevzî, a.g.e., 256)

Hanbeliler; ûd, davul ve saz gibi çalgı âletlerini caiz görmezler; bu tür aletlerin çalındığı düğüne gitmenin doğru olmadığına inanırlar. Fakat mücerred musikiyi, yani güzel sesle terennümü mübah görürler. (el-Fıkhu ala mezâhibi'l-erbaa, II, 44)

İbn Hazm, mûsikî'ye dair bağımsız bir eser yazmış ve mûsikîyi yasaklayan tüm hadisleri tenkid ederek bunlardan hiçbirinin sahih olmadığını ileri sürmüştür. Bu mezhebe göre mûsikînin her çeşidi helâldir. (Süleyman Uludağ, İslâm Açısından Mûsikî ve Semâ, İstanbul 1976, 187)

İmam Gazâlî, semâın (müzik dinleme) mübah olduğunu zikreder ve sesleri; canlılardan çıkan seslerle, cansızlardan çıkan sesler diye iki kısma ayırır; bunları dinlemenin caiz olduğunu söyler. Ancak içki ile çalınması mûtâd olan çalgıların haram olduğunu ifade eder. (Gazalî, İhya, Kahire 1967, I, 343-348).

Halid ERBOĞA
Alıntı-menzil.net



"Bir mum, diğer mumu tutuşturmakla ışığından birşey kaybetmez." Mevlana (K.S.)

Çevrimdışı CAHİL

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 29
  • Konu: 12
  • Derviş: 458
  • Teşekkür: 0
    • KARDEŞLİĞİN BULUŞMA NOKTASI
Ynt: Düğünlerde Çalınan Çalgı
« Cevapla #4 : 24/07/08, 22:40 »
Buna benzer bi konu açılmıştı. Ve gereken cevap da yazılmıştı sanırım.

Tekrar neden aynı konuyu açma ihtiyacı duydunuz anlayamadım.   X:03

kardeşim
 dün bu konuyu anket olarak açtmıştım hatamın farkına vardım ve SAYIN YÖNETİMDEN o konunun silinmesini rica ediyorum
ve bu normal paylaşım konusunun kalmasını istirham etmek için açtım sizi rahatsız eden bir durum mu oldu acaba Kürşat kardeşim



Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  
Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  

Çevrimdışı Güllere Hasret

  • Dervişkolik
  • *****
  • İleti: 4.296
  • Konu: 1265
  • Derviş: 364
  • Teşekkür: 121
Ynt: Düğünlerde Çalınan Çalgı
« Cevapla #5 : 24/07/08, 22:55 »
Kardeşler bu konu gerçekten toplumun kanayan yarası...Araştırıp, bizlerle paylaştığınız için Allah razı olsun...Açılmış, açılmamış konusundan önce böyle bir konu gündeme gelmesi gerçekten anlamlı...Vesselam... :X06 X:33X :X06



Çevrimdışı Kalender

  • Mütevelli
  • *****
  • İleti: 5.701
  • Konu: 1190
  • Derviş: 1
  • Teşekkür: 212
Ynt: Düğünlerde Çalınan Çalgı
« Cevapla #6 : 24/07/08, 22:56 »
Fetva konularını sadece tasavvuf kaynaklı yazılardan alınız. Birbirine tezat birçok hadis ve yazılar bulunabilmektedir. Burada biz seçici olamayız.
Kimse kimseye sen haram yaptın ya da şöyle yapsaydın diye akıl vermesin. Bu şekilde yaklaşımlar doğru değildir.
Rabbim hepinizden razı olsun, bizler kardeşiz, ne kıralım ne kırılalım, sadece biraz daha dikkatli olup daha mülaim yaklaşalım.
Gavsım sizin gibi güllerine himmet eyleye.. Muhabbetle ve selametle.. :X06 X:33X :X42



"Bir mum, diğer mumu tutuşturmakla ışığından birşey kaybetmez." Mevlana (K.S.)

Çevrimdışı CAHİL

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 29
  • Konu: 12
  • Derviş: 458
  • Teşekkür: 0
    • KARDEŞLİĞİN BULUŞMA NOKTASI
Ynt: Düğünlerde Çalınan Çalgı
« Cevapla #7 : 24/07/08, 23:02 »
kardeşim daha nasipse sunumlarımız devam edecek bu konu hakkında sağlam kaynaklarımızla

kardeşim hadisler KUTUBİ SİTTİN'den alıntıdır yazılarımda fetva değil ilmi kaynakları ile sunumdur

" Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz" hucurat suresi 10.ayet


GÜLLERİN GÜLÜ (as) güllerine himmet eyleyesin



Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  
Hoş Geldiniz Kardeş, Buradaki Bağlantı Adresi Sadece Foruma Üye Olanlara Gösterilir.  

  

Çevrimdışı yakaza 25

  • Üye
  • **
  • İleti: 147
  • Konu: 21
  • Derviş: 707
  • Teşekkür: 6
    • KalbinHuzuru.net
Ynt: Düğünlerde Çalınan Çalgı
« Cevapla #8 : 25/07/08, 18:26 »



    Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler...Sanal ortamda olsa gerçek  hayatta da olsa ; Kişi yaptığı yapacağından unutmasın ki sorumludur..Tabiki eklediğimiz ve cevap verdiğimiz KONULARDANDA  sorumluyuz VESSELAM...

                                                    BAB_I MENZİL


Ölümden Önce Uyanış YAKAZA...


Paylaş facebook Paylaş twitter
 

Testiye Bakma, İçindeki Suya Bak .. ''Bir Cümle'' ||semerkandyayin| semerkand.tv| semerkandradyo| semerkanddergisi| semerkandaile| mostar| semerkandpazarlama| sultangazi.bel.tr| sitemap| Arama Sonuçları| Dervişler Mekanı| Wap| Wap2| Wap Forum| XML| Rss| DervislerNet/Facebook | DervislerNet/Twitter | Forum İletişim| |||www.dervisler.net 0.218 saniyede oluşturulmuştur


Düğünlerde Çalınan ÇalgıGüncelleme Tarihi: 22/09/19, 13:50 Dervisler.Net © 2008-2014 |Lisans(SMF) |Sitemap | Facebook | Twitter | İletişim