Tasavvufta 11 Düstur.. - Tasavvufi Bilgiler
Dervişler.Net Anasayfa

Forumda toplam 24.953 konu paylaşıldı... Bu konulara toplam 145.174 yorum yapıldı. Bugün 0 konu ve 0 ileti gönderildi.. Toplam : 22756 üyeli aileyiz.
Dervişler Mekanında, Tasavvufta 11 Düstur.., konusunu okuyorsunuz... Bu konu 28079 defa okundu.İsim benzeri konuları sayfanın altından takip edebilirsiniz.
Hayırlı paylaşımlar diliyoruz. Aradığınız konuyu bulamadıysanız bizimle iletişime geçebilirsiniz. Yazı alıntılarında kaynak(www.dervisler.net) gösterilmesi rica olunur.

Dervişler Mekanında paylaşılan en güzel konu:{Tasavvufta 11 Düstur..}   Okunma sayısı 28079 defa

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kararlı

  • Murakıp
  • *****
  • İleti: 7.047
  • Konu: 1851
  • Derviş: 4252
  • Teşekkür: 30
Cevaplandı: Tasavvufta 11 Düstur..
« Cevapla #30 : 28/01/10, 18:11 »
8 Yad-ı Daşt


               Yad-ı Daşt, müridin nerede olursa olsun, Allah’tan (c.c) haberdar olma halidir. Bir nevi Halvet Der Encümen halinin kemal noktasıdır. Başka bir noktadan ise Nigâh-ı Daşt’ta yapılan murakabe neticesinde Yad-ı Daşt ile Allah’a (c.c) kavi bir dönüştür.


                                                                          9 Vukuf-u Zamani


               Mürit, zamanın gereğinin ne olduğunu idrak etmeli, o an ne ile amel etmek gerekiyorsa, o amelle meşgul olmalıdır. Zamana sahip çıkmalı, zamanın gafletle akıp geçmesinden Allah’a (c.c) sığınmalıdır.



                                                                           10 Vukuf-u Adedi


                Zikrullahın şuursuzca değil, özellikle hapsi nefes esnasında, belirli sayılarda Allah’ı (c.c) zikretmek halidir. Bir nefeste en az 3, en fazla 21 adet Allah’ı (c.c) zikretmenin üzerinde büyükler ihtimamla durmuştur. Zikrin sayılarının çok ve gafletle değil, gerekirse tek sayılarda olmak üzere, az ve kâmil yapılması halidir.


                                                                            11 Vukuf-u Kalbi


                Hafi zikrin yapıldığı sırada, iki nefes arasında ya da, her 100 sayı arasında kalbe teveccüh edilip, zikre ara verildiğinde, kalbin zikre devam edip etmediğini, zikrin kalbe verdiği tesiri kontrol etmek halidir.



               Allah’ın (c.c) lûtuf ve yardımlarıyla, boyumuzu aşan bu meseleyi tamamlamak nasip oldu. Umarım okuyan kardeşlerimize faydası olur. Böylece bize de bir sevap kapısı açılır. Cümleten Allah’a (c.c) emanet olunuz.


Esselamu aleykum.



"Kur'an-ı Kerim ve Sünnet-i Seniyye Işığında İslam Tasavvufu ve Nakşibendi Tarikatının Esasları" adlı kitaptan alıntıdır.
Konu Adresi: http://www.dervisler.net/tasavvufta-11-dustur-t772.0.html;msg169782




Çevrimdışı sultanım

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • İleti: 161
  • Konu: 0
  • Derviş: 6716
  • Teşekkür: 0
Cevaplandı: Tasavvufta 11 Düstur..
« Cevapla #31 : 28/02/10, 08:35 »
 :X06



Çevrimdışı _menzil

  • Üye
  • **
  • İleti: 103
  • Konu: 34
  • Derviş: 8915
  • Teşekkür: 1
Cevaplandı: Tasavvufta 11 Düstur..
« Cevapla #32 : 27/08/10, 00:08 »

Zikri hafi - zikri kalbi - sessiz zikir

Nakşibendilik, zikir hususun da hafi (sessiz) zikri benimsemiştir. Rabbimiz (c.c) Kur'an-ı Kerimde "İçinden, yalvararak ve ürpererek, yüksek olmayan bir sesle sabah akşam Rabbini an. Gafillerden olma. 1" buyurmaktadır.

Nakşibendilik, bu hafi zikir sayesinde, Allah'ın (c.c) zikrinin kalpte güçlenmesi ve yerleşmesini hedefler ve sağlar. Böylelikle, gönül dış etkenlerden bağımsız olarak Rabbini (c.c) zikretmeye çalışır. Bu hal Kur'an-ı Kerimde şu şekilde ifade edilir ve övülür "Onlar, ne ticaret ne de alış-verişin kendilerini Allah'ı anmaktan, namaz kılmaktan ve zekât vermekten alıkoyamadığı insanlardır. Onlar, kalplerin ve gözlerin allak bullak olduğu bir günden korkarlar.2". Bu ayet-i kerimede ki kişilerin hallerinin de hafi zikre ne kadar uygun olduğu ehlince malumdur. Tabi bu ayette bir başka husus daha vardır. Bu ayette “kalbin” idraki de söz konusudur. Ayetin son kısmına baktığınızda, göz ve kalp denmiştir. Bildiğiniz gibi göz baktığı görüntüyü beyine iletir. Beyinde aldığı bu görüntüyü değerlendirir, burada aklın idraki söz konusu, fakat, bu zahiri etkileşimin kalpte yankılanması, yani kalbinde idraki söz konusudur. Buda işin hissi kısmıdır. Zaten insan “his” ten yoksun olsaydı, gördüğü görüntünün çok fazla bir anlamı olmazdı. Mesela bir ölüyü görürdü, öldüğünü bilir, ama içerisinde hisse dayalı bir üzüntü olmazdı. Kalbin Allah’ı (c.c) zikretmesi, Allah’la (c.c) irtibatlı olmasının önemini birde aşağıdaki hadis-i şerifleri tetkik ederek birlikte görelim.

İki göz delillerdir. Kulaklar kapılardır. Dil de tercümandır. İki el iki kanattır. Karaciğer şefkat, dalak gülme ve akciğerler nefes yeridir. Böbrekler ise mekir yeridir. Kalb de meliktir. Melik temiz olursa, tebaası da temiz ve sağlam olur. Melik fesada uğrarsa tebaası da fesada uğrar. 3

İman temenni ile değil, tahalli (kılık-kıyafetle) de değildir. İman kalbte takdis edilen bir sırdır ki, onu ef'al ve hareket tasdik eder. İlim de iki türlüdür. Lisan ilmi, kalb ilmi. Faydalı olan kalb ilmidir. Lisan ilmi ise Allah (z.c.hz)'nin insan aleyhindeki hüccetidir. (ikincisi ise amelidir.) 4

Kendinde Hikmetten birşey olmayan kalb, harap bir ev gibidir. Şu halde öğrenin, öğretin. Fıkıh tahsil edin ve cahil olarak ölmeyin. Zira Allah cahillik için mazeret kabul etmez. 5

Allah (z.c.hz.) sizin cisminize bakmadığı gibi, soyunuza, mal ve mülkünüze de bakmaz. Kim de ki salih kalb bulunur, ona muhabbet eder ve salih nazarla bakar. Siz Ademoğulları, hanginiz daha muttaki olursanız Bana daha sevgiliniz o olur. (Takva da ilim, irfan ve akla göre olur.) 6

Kalblerde ayın bulutu gibi bulut vardır. Bulut kalkınca ay nasıl parlarsa ve bulut galib gelince ay nasıl kararırsa, kalb de öyledir. 7

"Resülullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Şüphesiz, her derede, âdemoğlunun kalbinden bir parça bulunur (yani kalp her şeye karşı bir ilgi duyar). Öyleyse kimin kalbi bütün parçalara ilgi duyarsa, Allah onun hangi vadide helak olacağına hiç aldırmaz. Kim de Allah'a tevekkül ederse, kalbinin her şeye (ilgi kurarak dağılmasını önlemek için) Allah ona yeter." 8

Hz. İsa İbnu Meryem aleyhisselâm şöyle buyurmuştur: "Allah'ın zikri dışında çok kelam etmeyin, kalpleriniz katılaşır. Çünkü katı kalp Allah'tan uzaktır, fakat bunu bilemezsiniz. Kendiniz efendiler imişcesine insanların günahlarına bakmayın, bilakis, kullar olarak kendi günahlarınıza bakınız. Çünkü insanlar(ın birkısmı) belaya maruzdur, (birkısmı âfiyete mazhardır, bela (imtihan) sahiplerine merhamet edin. Mazhar olduğunuz afiyete de hamd edin." 9

"Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ı işittim. Demişti ki:

"Fitneler, tıpkı (kamışlardan örülen) hasır gibi, (insanların kalbine) çubuk çubuk atılır. Hangi kalbe bir fitne nüfuz ederse onda siyah bir leke hasıl olur. Hangi kalp de onu reddederse onda beyaz bir benek hasıl olur. Böylece iki ayrı kalp ortaya çıkar: Biri cilalı taş gibi bembeyazdır; dünyalar durdukça buna hiçbir fitne zarar vermez. Diğeri ise, alaca siyahtır. Tepetaklak duran testi gibidir; bu kalp, ne iyiyi iyi bilir, ne de kötüyü kötü. O, hevadan (beşeri değerlerden) kendisine ne yutturulmuşsa, onu (hak veya batıl) bilir." 10

Bu hadisi şeriflerden de anlaşıldığı üzere, kalbin Allah’la (c.c) irtibatlı olması, O’nun zikrinden gafil olmaması çok önemlidir. Bu konuyu aşağıdaki ayet-i kerimeler ile sonlandırmak istiyorum:

Allah bir bedende iki kalp yaratmamıştır. 11 (Kalbi Allah’a (c.c) adamanın bir yolu, kalbî sessiz zikirdir.)

Ancak Allah'a kalb-i selîm (temiz bir kalp) ile gelenler (o günde fayda bulur) 12 (Kalbi Allah’tan başka şeylerden temizlemenin bir yolu, kalpten yapılan sessiz zikirdir.)

Görmeden Rahmân'a saygı gösteren ve(Allah'a) dönük bir kalp getiren herkesin (mükâfatı budur).13 (Kalbi Allah’a (c.c) döndürmenin bir yolu, kalpten yapılan sessiz zikirdir.)

Bilesiniz ki, kalpler ancak Allah'ı zikretmekle huzur bulur. 14
Kendilerine kulaklar, gözler ve kalpler vermiştik. Fakat kulakları, gözleri ve kalpleri kendilerine bir fayda sağlamadı. 15 (Kalbin yaratılış fıtratına döndürülmesinin bir yolu, kalpten yapılan zikrullahtır.)

Zira dolaşsalardı elbette düşünecek kalpleri ve işitecek kulakları olurdu. Ama gerçek şu ki, gözler kör olmaz; lâkin göğüsler içindeki kalpler kör olur. 16 (Kalbin körleşmemesinin bir yolu da, kalpten yapılan sessiz zikirdir)
Allah'a yönelen her kula gönül gözünü açmak ve ibret vermek için (bütün bunları yaptık).17 (Körleşmiş gözlerin açılmasının bir yolu da, kalpten yapılan sessiz zikirdir.)

Dipnot:
1- Araf/205
2- Nur/37
3- Ramuz 224/9. Ravi: Hz. Ebû Said (r.a.)
4- Ramuz 361/10. Ravi: Hz. Enes (r.a.)
5- Ramuz 336/2. Ravi: Hz. İbni Ömer (r.anhüma)
6- Ramuz 92/5. Ravi: Hz. Ebû Malik el Eş'ari (r.a.)
7- Ramuz 382/10. Ravi: Hz. Ali (r.a.)
8- Kütübü Sitte 7231 Ravi Amr İbnu'l-As radıyallahu anh
9- Kütübü Sitte 5340 - İmam Mâlik'e ulaştığına göre Muvatta, Kelâm 8, (2, 986).
10- Kütübü Sitte 4733 - Müslim rahimehullah'ın rivayetinde (Huzeyfe radıyallahu anh) anlatıyor: Müslim, İman 231, (144).
11- Ahzab/4
12- Şuara/89
13- Kaaf/33
14 Rad/28
15- Ahkâf/26
16- Hacc/46
17- Kaaf/8





Ey Rabbim, canımızı gafletle alma, kâmil imanla al. Şeytanın şerrinden halas eyle. Karanlık toprağın soğukluğundan haberimiz yok. Işık olarak amel-i salih nasip eyle. Enbiya-i zîşanın şefaatine, evliya-i izamın himmetine nail eyle. Sâdâtın üzerimizdeki emeklerini zayi etme. Amin...

Çevrimdışı Alparslan

  • Teknik Servis
  • *****
  • İleti: 7.996
  • Konu: 4354
  • Derviş: 4
  • Teşekkür: 107
    • .....................
Cevaplandı: Tasavvufta 11 Düstur..
« Cevapla #33 : 27/08/10, 00:13 »
 X:01



Çevrimdışı cengæver

  • Üye
  • **
  • İleti: 78
  • Konu: 0
  • Derviş: 11479
  • Teşekkür: 0
Cevaplandı: Tasavvufta 11 Düstur..
« Cevapla #34 : 09/11/10, 19:41 »
ne kadar güzel Ne kadar güzel  X:01


-Birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye etmeyenler hüsrandadır-

Çevrimdışı me-fa

  • Acemi Üye
  • *
  • İleti: 4
  • Konu: 0
  • Derviş: 20828
  • Teşekkür: 0
Yeni: Tasavvufta 11 Düstur..
« Cevapla #35 : 24/02/15, 20:01 »
Ellah (c.c.) razı olsun...



Çevrimdışı YaGavs

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 7
  • Konu: 3
  • Derviş: 22675
  • Teşekkür: 1
Yeni: Tasavvufta 11 Düstur..
« Cevapla #36 : 27/04/18, 20:27 »
kainat derken  insanda bir kainattır. kainattaki kesrette ilahi

vahdeti öyle de bulabiliriz ama gereksiz nazarları bertaraf etmek

lazım.fikri bulandırmamayı Allahı şefaatçi kılarak,istiğfar

ederek,Allahı anarak nazarları ,vesveseyi çevirmeliyiz.




Paylaş facebook Paylaş twitter
 

9 Kiloluk Levrek Müslümanlar aleyhine haber uyduruyordum ||semerkandyayin| semerkand.tv| semerkandradyo| semerkanddergisi| semerkandaile| mostar| semerkandpazarlama| sultangazi.bel.tr| sitemap| Arama Sonuçları| Dervişler Mekanı| Wap| Wap2| Wap Forum| XML| Rss| DervislerNet/Facebook | DervislerNet/Twitter | Forum İletişim| |||www.dervisler.net 0.096 saniyede oluşturulmuştur


Tasavvufta 11 Düstur..Güncelleme Tarihi: 23/10/18, 18:24 Dervisler.Net © 2008-2014 |Lisans(SMF) |Sitemap | Facebook | Twitter | İletişim