Namazın Faziletleri - İlmihal
Dervişler.Net Anasayfa

Forumda toplam 25.033 konu paylaşıldı... Bu konulara toplam 145.572 yorum yapıldı. Bugün 0 konu ve 0 ileti gönderildi.. Toplam : 22884 üyeli aileyiz.
Dervişler Mekanında, Namazın Faziletleri, konusunu okuyorsunuz... Bu konu 2246 defa okundu.İsim benzeri konuları sayfanın altından takip edebilirsiniz.
Hayırlı paylaşımlar diliyoruz. Aradığınız konuyu bulamadıysanız bizimle iletişime geçebilirsiniz. Yazı alıntılarında kaynak(www.dervisler.net) gösterilmesi rica olunur.

Dervişler Mekanında paylaşılan en güzel konu:{Namazın Faziletleri}   Okunma sayısı 2246 defa

0 Üye ve 2 Misafir konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Evvah

  • Murakıp
  • *****
  • İleti: 1.581
  • Konu: 470
  • Derviş: 2239
  • Teşekkür: 19
Namazın Faziletleri
« : 12/02/11, 02:13 »

Namaz, ibâdetlerin en faziletlisi oldugu için, Allah (C.C)'in Kitabı'na uyarak bu hususu yeniden teşvik ediyoruz. Bu husûsda daha önceki bahiste belirttiklerimize ilâve yapacağız.

Peygamber'imiz (s.a.v.) buyuruyor ki:

"Hiç bir kula kıldıgı iki rek'at namaz için verilen izinden daha değerli bir bağis verilmis değildir."
Muhammed   Ibni Sirin (R.A) buyurur ki; «Iki rek'at namazla cennet arasinda tercih kullanmak durumunda kalsam, iki rek'at namazi Cennete tercih ederim. Çünki iki rek'at namazda Allah (C.C)'in rizasi. Cennette ise benim hoşnutluğum bahis mevzuudur.»

Bildirildigine göre Ulu Allâh (C.C.) yedi kat gökleri yaratinca melekler ile doldurdu ve hiç bir an ara vermeksizin onlari namaz kilarak ibadet etmeye memur kildi.

Her gök halkina bir türlü ibâdet emretti: Birinci semâdakilere Sûr'a üfleninceye kadar ayakta dikilmeyi, bazi semâ ehline rüku'u, bazilarina secdeyi, diger bazilarina da O'nun heybeti karsisinda kanadlarini yere sererek ibadet etmeyi, emir buyurdu. illiyyûn Melekleri ile Ars Melekleri Ars'in etrafinda dolanarak Allah (C.C)' hamd ile tesbih ederler, yeryüzündekiler hesabina O'ndan afv dilerler.

Ulu Allah (C.C) bütün bunlari mü'minlere ikram olmak üzere bir namazda toplamrstir. Tâ ki gök halkinin ibadetlerinin hepsinden, içinde birer nümüne bulunsun.

Ayrica namazda Kur-ân´i Kerim okumayi ilâve etti ve kullardan da bu ibâdete sükretmeyi istedi, bu sükür, namazi, sartlari ve ölçüleri nisbetince kilmakla yerine getirilebilir.

Ulu Allah (C.C.) buyuruyor ki:

«— Onlar ki, gaybe inanirlar, namazı dosdogru kılarlar ve kendilerine verdigimiz rızkın bir kısmini fakirlere verirler.» (Bakara - 3)

"Namazi dosdoğru kilin, zekât verin ve rukûa varanlar ile birlikte rükûa varın.» (Bakara - 43)

"Namazı dosdoğru kıl."(Isra - 78)

«— Fakat onlardan ilimde yüksek dereceye erenler ile mü'minler, sana indirilen Kur'ân ile senden evvelgelen kitaplara inanirlar. Onlar namazı dosdoğru kılanlar, zekât verenler, Allah'a ve Âhiret Günü'ne inananlardır, iste onlara biz büyük ecir verecegiz.» (Nisa - 162)

Kur'ân-i Kerim´de nerede namazdan bahsedilmisse «dosdoğru kılmak» kaydına bağlandıgını görürsün. Buna karşılık münafiklardan bahsederken Ulu Allah C.C) söyle buyuruyor:

«— Namazlarının şuurunda olmayan namaz kılıcıların vay haline!» (Maun - 4-5)

Görülüyor ki, Ulu Allah (C.C), mü'minlerden; «Namazi dosdogru kılanlar» diye bahsederken münafiklardan sadece «namaz kilanlar» diye bahsetmektedir.
Bunun sebebi, namazi kılanlar çok olmakla birlikte «namazı dosdoğru» kılanların az oldugunu belirtmektir.

Siradan gaafiller isledikleri amelleri, gelenege uymak için isler ve ibadetleri Allah (C.C)'a takdim edilecegi gün «Kabûl edilir mi, edilmez mi?» diye düşünmezler.

Rivayete göre, nitekim Peygamberimiz ((s.a.v.).) buyuruyor ki:

"Içinizden öyleleri vardir ki, kildiklari namazlarin sadece üçte biri, veya dörtte biri veyahut beşte biri yahud da altida biri... (Peygamber ((s.a.v.).)'imiz onda bire kadar çıkmıştır) yazilir.»

Peygamber ((s.a.v.).)'imiz bu hadisi ile namazlarin ancak şuurlu olarak kılınanların yazılacağını açıklamak istemiştir.

Rivayete göre Peygamber'imiz ((s.a.v.).) buyuruyor ki:

"Allah (C.C)'a kalbi ile yönelerek iki rek'at namaz kılan kimse anasından dogdugu gün gibi günâhlarından sıyrılır."

Kulun namaz kılmasi ancak kalbiyle Allah (C.C)'a yöneldigi zaman büyük önem taşır. Içi vesveseler ile oyalanarak namaza bütün varlığı ile kendini vermezse söyle birinin durumuna düser; Bir adam düsünün ki, kusurunu bagislamak için hükümdarin kapisina varmis, içeri alinarak huzuruna dikilmistir.

Hükümdar yanina gelince saga sola bakmaya baslamis ve hükümdar da onun dilegini yerine getirmemistir. Çünki hükümdar, kendisine verilen önemin derecesine göre. dilekleri karsilar.

Iste namaz da buna benzer, insan namaza durunca onun şuurundan uzak kaldigi takdirde, kildigi namaz kabul olunmaz.

Bilesin ki, namaz bir padisah tarafindan verilen dügün ziyafetine benzer, orada herkese açik, çesitli tat ve faydasi olan her türlü yiyecek ve içecek bulunur. Namaz da böyledir. Allah (C.C), insanlari çesitli davranis ve zikirleri biraraya getirerek ona davet etmis, ibadetin çesitli tatlarina birarada kavussunlar diye onlara bu ibadeti sunmustur. Onun içindeki hareketler ziyafetteki yemeklere, zikirler ise içeceklere benzer.

Derler ki namazda onikibin haslet vardir. Sonra bu onikibin haslet oniki haslette biraraya getirilmistir. Simdi namaz kilmak isteyen kimse eksiksiz bir namaz kilmak için bu oniki hasleti birarada bulundurmak mecburiyetindedir.

Bu oniki hasletin altısı namazdan önce, altısı da namazin içindedir:

1 — Ilim: Cünki Peygamber'imiz (s.a.v.) «Bilerek islenen az amel, cahilce islenen çok amelden daha hayirlidir.» buyurur.
2 — Abdest: Peygamber (s.a.v.)'imiz «temizlenmeksizin namaz olmaz» buyurmustur.
3 — Elbise: Ulu Allah (C.C): «Ey odemogullari, her mescidde zinetinizi takinin» buyurur (A´raf - 31) Buradaki «ziynetinizi takinin» : «her namaz vakti elbisenizi giyinin.» demektir.
4 — Vakti gözetmek: Ulu Allah (C.C): «Hiç süphesiz, namaz mü'minler üzerinde vakitleri belirli bir farzdir.» buyuruyor (Nisa - 103).
5 — Kibleye yönelmek: Ulu Allah (C.C): «Namazda yüzünü Mescid-i Haram yönüne döndür. Nerede olursaniz olun, yüzlerinizi çevirin.» buyuruyor. (Bakara - 144)
6 — Niyyet: Cünki Peygamber (S.A.V)'imiz: «Ameller niyetlere baglidir. Herkes niyyet ederse onu elde eder» buyuruyor.
7 — Tekbir almak: Çünki Peygamber (S.A.V)'imiz: «Tekbir alinca namaz disi her sey haram olur, selâm verince bu yasak sona erer.» buyuruyor.
8 — Ayakta dikilmek: Nitekim Ulu Allah (C.C): «Allâh için ayakta dikilerek dua edin.» buyuruyor. Bu «Ayakta namaz kilin» demektir. (Bakara - 288)
9 — Fatiha sûresini okumak: Nitekim Ulu Allah (C.C): «Sonra Kur'ân'dan kolayiniza geleni okuyun» buyuruyor. (Müzemmil - 20)
10 — Rukûa varmak: Nitekim Ulu Allah (C.C): «Namazi dosdogru kilin, zekât verin ve rukûa varanlar ile birlikte rukûa varin.» buyuruyor (Bakara - 43).
11 — Secdeye varmak: Nitekim Ulu Allah (C.C): «Ey mü'minler, rukûa varin, secde edin, Rabb'inize ibadet edin, hayirli isler isleyin» buyuruyor. (Hacc - 77)
12 — Tahiyyâtta oturmak: Peygamber'imiz {(s.a.v.).) «Kisi son secdeden basim kaldirip ettihiyyâtü okuyacak kadar bir zaman oturunca namazi sona erer.» buyuruyor.

Iste bu oniki sart biraraya gelince bunlarin kemâl derecesi kazanabilmesi için mühür mesabesinde ihlâs gerekir.Nitekim Ulu Allah (C.C) buyuru­yor ki:

«— Kâfirlerin cani sıkılsada da dinde yalniz Allah'a yönelerek ihlâsla O'na dua edin.» (Mü´minun - 14)

Namazin birinci hasleti ve şartı olan ilim üçe ayrilir:

1 — Namazin farz ve sünnetlerini birbirinden ayirdedebilmek.
2 — Abdestin farz ve sünnetlerini bitmek. Cünki bu namazin tamamindandir.
3 — Şeytanin tuzaklarini bilip önemle onlara karsi koymak.

Abdest üç sey sayesinde tamam olur.

1 — Kalbi kin, kiskançlik ve bozukluktan arindirmak.
2 — Bedeni günahlardan temizlemek.
3 — Abdest âzâlarini, suyu israf etmeksizin iyice yikamak.

Elbise de üç sey ile tamam olur:

1 — Kazancin helâl olmasi.
2 — Pislikten arindirilmis olmasi.
3 — Sünnete uygun olmasi, büyüklük taslamak ve çalim satmak edasi tasimamasi.

Vakti gözetmek dahi su üç sey sayesinde yerine getirilir:

1 — Vaktin girisini gözetlemek üzere gözün güneste, ayda ve yildizda olmasi,
2 — Kulagin ezanda olmasi.
3 — Kalbin daima vaktin girmesini düsünür halde bulunmasi.

Kibleye durmak da üç sey sayesinde eksiksiz olur:

1 — Yüzünü kibleye çevirmek.
2 — Kalbini Allah (C.C)'a yöneltmek.
3 — Allah (C.C)'dan korku duyarak nefsi küçük görmek.

Niyet de üç sey sayesinde kemâl vasfi kazanir:

1 — Hangi namazi kildigini bilmek.
2 — Allah (C.C)'in huzurunda durdugunu, O'nun seni gördügünü bilerek çekingenlik duygusu içinde dikilmek.
3 — Allah (C.C)'in senin kalbinde sakli tuttugun her duyguyu bildigini bilerek dünya ile ilgili düsüncelerden uzak durmak.

Tekbir'in eksiksiz olmasi da üç seye baglidir:

1 — Kararli ve dogru bir tekbir getirmek,
2 — Ellerini kulak hizasina kadar kaldirmak.
3 — Uyanik bir kalble ve hürmet edasi tasiyarak tekbir almak.

Ayakta dikilmenin (Kiyamin) kâmil olabilmesi de üç seye dayanir:

1 — Gözlerini secde yerine dikmek.
2 — Kalbini Allah (C.C)'a vermek.
3 — Saga - sola bakinmamak.

Kur-an´i Kerim okumanin kusursuzlugu da üç sarta baglidir:

1 — Kelimeleri gevelemeden, âyet sirasina uyarak Fatiha suresini dogru okumak.
2 — Düsünerek ve âyetlerin mânâsinin suurunda olarak okumak.
3 — Okuduguna göre amel etmek.

Rükûun kusursuzlugu da üç seye baglidir:

1— Sirtini düz tutmak, fazla egip veya fazla dogru durmamak,
2 — Parmaklarini açarak ellerini diz kapaklarina dayamak.
3 — Rükû hâlinde vücûdun durulmasini saglayarak, vakar ve hürmet içinde tesbih cümlelerini okumak.

Secdenin kusursuzlugu da üç sarta baglidir:

1 — Elleri kulaklarin hizasinda yere koymak.
2 — Dirsekleri yere yaymak.
3 — Secde halinde vücûdun durulmasini saglayarak hürmetle tesbih cümlelerini okumak.

Ettehiyât'a oturmanin kusursuzlugu da üc seye baglidir:

1 — Sag ayaginin bilekten asagisini bükerek sol ayak üzerine oturmak,
2 — Hürmet Içinde Ettehiyyatü'yü okumak, kendin ve bütün müminler icin duâ etmek.
3 — Âdabina uyarak selâm vermektir. Âdaba uygun selâm da saga verdigin selâmin o tarafta bulunan koruyucu melekler ile, erkek ve kadin müminlere oldugunu, sola verdigin selâmin da yine soldaki koruyucu meleklere, erkek ve kadin mü'minlere yöneldigini suurlu bir niyetle yapmana baglidir.

Kusursuz ihlâs da üç seye baglidir:

1 — Kildigin namazla insanlarin teveccühünü degil, Allah (C.C)'in rizasini aramak.
2 — Basariyi Allah (C.C)'dan bilmek.
3 — Kiyamet Günü'ne götüresiye kadar namazi korumak. Çünki Ulu Allah (C.C): «iyilik isleyen» dememis, «iyilik getiren» buyurmustur.


Kalplerin Keşfi
İmam-ı Gazali Hz. ks.


Konu Adresi: http://www.dervisler.net/safakta-iki-rekat-namaz-ve-tum-dunya-serveti-t21183.0.html;prev_next=next



Bir Aaahhh olmalı şimdi.. alıp Sana gelmeliyim...

Çevrimdışı Talha

  • Dervişkolik
  • *****
  • İleti: 1.017
  • Konu: 154
  • Derviş: 85
  • Teşekkür: 4
Cevaplandı: Namazın Faziletleri
« Cevapla #1 : 12/02/11, 15:10 »
Allah razi olsun kurban..
 :X06


neye yakınlaşsam sonu uzaklık ve kırgınlık..
anlaki yok Allah tan başkasına yakınlık..

Çevrimdışı Ankara-06

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • İleti: 201
  • Konu: 3
  • Derviş: 17635
  • Teşekkür: 0
Cevaplandı: Namazın Faziletleri
« Cevapla #2 : 18/11/11, 09:18 »
Allah razı olsun


Söküklerini dik sözlerinin, dilini kalbine
yanaştır; dilinle söylediğini kalbinle de söyle. Dikiş tutmuyorsa şayet,
söylenmeyi bırak; sus, kalbinden geçmeyeni diline değdirme..

Hz. Mevlana (k.s)...


Paylaş facebook Paylaş twitter
 

33 yılda 8 mesele.. Şeyhlerin Şeyhi” Abdullah ibni Hafif ||semerkandyayin| semerkand.tv| semerkandradyo| semerkanddergisi| semerkandaile| mostar| semerkandpazarlama| sultangazi.bel.tr| sitemap| Arama Sonuçları| Dervişler Mekanı| Wap| Wap2| Wap Forum| XML| Rss| DervislerNet/Facebook | DervislerNet/Twitter | Forum İletişim| |||www.dervisler.net 0.113 saniyede oluşturulmuştur


Namazın FaziletleriGüncelleme Tarihi: 19/09/19, 05:57 Dervisler.Net © 2008-2014 |Lisans(SMF) |Sitemap | Facebook | Twitter | İletişim